AIGUA

L’AIGUA
L’aigua (en llatí aqua) és una substància formada por dos àtoms d’hidrogen i un d’oxigen (H2O). Tots els èssers vius la necessiten per a assegurar la supervivència. Ens referim a l’aigua, comunament, com a substància en estat líquid, però també podem trobar-la en estat sòlid (gel), i en estat gasós (vapor).

La Terra és coneguda com el “planeta blau”, i ja no ha d’estranyar-nos que el 71% de la superfície terrestre siga aigua. No obstant això, no tota l’aigua del planeta està disponible per al consum humà.

En el següent gràfic podem veure com está distribuïda l’aigua en la naturalesa:

Dificultats al món per a accedir a l’aigua potable
Els èssers humans necessiten aigua potable per a un consum habitual. Els recursos naturals han escassejat amb la creixent població mundial i la disposició d’aquestos en moltes regions habitades és la preocupació de distintes organitzacions no governamentals.

Actualment, s’estima que al voltant de mil milions de persones tenen un accés deficient a l’aigua potable. Aquesta situació s’agreuja amb el consum d’aigües en males condicions, que afavoreix la proliferació de malalties i brots epidèmics.

La contaminació de l’aigua
Els humans fa molt de temps que depositem els nostres residus i fems a l’atmosfera, a la terra i a l’aigua. Aquesta forma d’actuar fa que els residus no es tracten adequadament i augmente la contaminació. La contaminació de l’aigua afecta a las precipitacions, a les aigües superficials, a las subterrànies i, com a conseqüència, degrada els ecosistemes naturals.

El continu creixement de la població i l’expansió de les activitats econòmiques pressionen negativament els ecosistemes de les aigües costeres, els rius, els llacs, les marjals i els aqüífers. Que servisquen com a exemple la massiva construcció al llarg de la costa, l’alteració dels sistemes fluvials per a la navegació, el drenatge de marjals, la sobreexplotació dels fons pesquers o les aigües residuals a nivell domèstic. Una dada significativa d’aquesta pressió és que, mentre que la població s’ha multiplicat per quatre des de 1900, l’extracció d’aigua s’ha multiplicat por sis.

Com és normal, els nostres centres educatius també necessiten aigua potable per al desenvolupament de l’activitat quotidiana. L’ús que fem d’aquest valuós recurs pot ser un indicador del nivell de sostenibilitat ambiental a las escoles. Existeixen moltes formes de gestionar l’aigua, també a nivell local i domèstic, i moltes accions i recursos que poden incidir de manera notable en una reducció del consum d’aigua, fet que deixarà un menor impacte ambiental així como un significatiu estalvi econòmic als nostres centres.

                   Excel Diagnòstico Aigua

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada